Scheelt dus zeeën van tijd in de selectie. En zeg nou zelf: je werkt toch ook het liefst met klanten die bij je passen? Niets werkt zo goed voor een loyal customer community als vlogs, want je geeft een kijkje in de keuken en dat vergroot de betrokkenheid. Een nieuw product bereikt dus heel snel je hele klantenbase. Bedenk daarbij dat veel organisaties een topverkoper hebben die alles heel goed uit kan leggen; laat die persoon producten en diensten in video’s aanprijzen en je bespaart tijd en geld op je sales en aftersales.
Video’s worden gemakkelijk en veelvuldig gedeeld op alle kanalen. Weet je wat dat met je SEO doet?! Een tof filmpje op Youtube is met een enkele click op Twitter gezet en reist van daar weer naar Facebook en vergeet ook Whatsapp niet: die cijfers zijn onbekend maar heel hoog. Een beetje handig taggen en zorgen dat de URL naar je actiepagina of website helder staat vermeld en je brengt een duurzame stroom leads op gang. 2) Geweldig voor storytelling Storytelling als zodanig is allang niet nieuw meer, maar let op: dat betekent alleen dat het zover is ingebed, dat we er geen aandacht meer aan besteden. Je hoort ook zelden meer iemand het nut van een mobiele telefoon uitleggen. Alle grote social media platformen bieden nu story/video opties. En het feit dat ze die investeringen hebben gedaan, is een stevig proofpoint van hun verwachtingen omtrent video. Hier staan wat recente Youtube cijfers en we kunnen er vanuit gaan dat de andere kanalen vergelijkbare tendensen laten zien. Het maken van een video/vlog is gemakkelijk en bovendien relatief goedkoop, waarmee het elk bedrijf de mogelijkheid biedt om doelgroepen exact het goeie verhaal te vertellen. En je hebt de mogelijkheid om te groeien in je vermogen interessante verhalen op beeld te vertellen. Er is geen man overboord, wanneer je de eerste paar keer niet zo heel interessant bent om lang naar te kijken, als je maar steeds beter wordt. En geloof me: dat gaat voor een groot deel vanzelf. 3) Toekomstbestendig De stijging van mobiel datagebruik wordt grotendeels toegeschreven aan video en streamingdiensten en de voorspellingen zijn dat we nog lang niet aan het einde ervan zijn. Virtual Reality (VR) zal nog een sterke groei van (VR)videoproducties en -mogelijkheden brengen, om nog maar te zwijgen van de komst van zelfrijdende auto's. Zodra die er zijn, gaat een groot deel van de beroepsbevolking de reistijd willen vullen met leuk en interessant beeld. De generatie 60+ is een opkomende markt voor videoconsumptie: zij hebben relatief veel tijd en geld te besteden. En als laatste: de generatie die is opgegroeid met vlogs/tutorials op Youtube is nu de arbeidsmarkt aan het opkomen, om die te bereiken móet je wel met video werken. Ik hoor regelmatig argumenten van organisaties waarom ze (nog) niet met video/vloggen willen starten. De meest voorkomende en mijn antwoord daarop zijn:
Gewoon doen dus!
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Archief
Februari 2019
|