GreenPePR
  • Home
  • Producten
    • Strategisch PR-advies
    • Start-up Advies
    • Messaging
    • Mediatraining
    • Presentatietraining
  • Over
    • Tessa Weber
    • Klanten
  • Contact
  • English



​



The next big thing? 

12/1/2015

0 Reacties

 
Foto
Heb jij dat nou ook weleens? Dat je je afvraagt of je de potentie van The Facebook had herkend als Mark Zuckerberg het je in de kroeg had uitgelegd. Of als Jimmy Wales en Larry Sanger je tijdens een autorit hadden verteld over hun voornemen een website te bouwen waar iedereen zijn kennis vrijelijk deelt, met een redactie van vrijwilligers die erop toeziet dat er geen reclame of onwaarheid wordt verkondigd. Hoe zou jij hebben gereageerd? Zou je het weergaloze succes van Wikipedia hebben voorzien? Of niet en had je gevraagd: “Wat is je verdienmodel dan?” 
Interessant om je af te vragen: herken ik een goed idee als het me wordt verteld? 
Start-up Luilekkerland
Start-ups zijn reuze hip op het moment. Neelie Kroes is voorvrouw van StartupDelta dat Nederland als start-up Walhalla op de kaart moet zetten en een organisatie als Rockstart verspreidt zich in hoog tempo over de globe. Vooral tech start-ups doen het goed en bij sommigen lijkt het doel een ‘overnight’ succes te worden en zo snel mogelijk te cashen middels een overname. Gelukkig niet allemaal. ​
Foto
​Ik heb het genoegen een aantal start-ups te helpen bij hun Marketing-, Communicatie- en PR- strategie, die vanuit ideologie en stevig vertrouwen de boer op gaan. En dat is nodig ook, want een start-up is vooral hard werken en doorzetten geblazen. 
Deb8able, the next big thing?
Eén van de start-ups die ik help, is Deb8able. En juist die inspireerde me tot het schrijven van deze blog met de vraag of mensen een goed idee herkennen als ze erover horen. Ik vind het idee namelijk erg goed, maar de crowdfundingactie van initiator Peter de Witte is vorige maand helaas niet gelukt. Waar ligt dat aan? Een deel ervan zal liggen in het feit dat de meeste mensen visueel zijn ingesteld: zij moeten iets voor zich zien, willen zij het kunnen begrijpen. Het verklaart de almaar toenemende populariteit van videofilmpjes, tutorials, vlogs, animaties en de steile opkomst van apps als Periscope en Snapchat. Deb8able bestaat nu nog vooral in het hoofd van zijn bedenker, die gelukkig in zijn idee blijft geloven en enthousiast verder werkt aan zijn vinding die het internet tot een waarachtiger plaats zal maken. 
Foto
Wat is het dan?
​In een notendop: zodra Deb8able live gaat, kan ik een willekeurige bewering op het internet selecteren en met anderen debatteren of die bewering waar is. Zo vormt zich een betrouwbare database met beweringen en hun toetsing, waartoe iedereen toegang heeft. In deze tijd van heftige emoties en ongenuanceerde beweringen zou het een grote zegen zijn.

​Dus onthoudt die naam: Deb8able, dat wordt nog eens groot! 
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    Archief

    Februari 2019
    December 2018
    Mei 2018
    November 2017
    September 2017
    Augustus 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    September 2016
    April 2016
    December 2015
    Oktober 2015
    Juli 2015
    Mei 2015
    Februari 2015
    Januari 2015
    November 2014
    Oktober 2014
    Juli 2014
    Mei 2014
    Januari 2014
    November 2013
    Augustus 2013
    Maart 2013

    RSS-feed

Wageningen

Telefoonnummer
+316 1415 5898

  • Home
  • Producten
    • Strategisch PR-advies
    • Start-up Advies
    • Messaging
    • Mediatraining
    • Presentatietraining
  • Over
    • Tessa Weber
    • Klanten
  • Contact
  • English