Interessant om je af te vragen: herken ik een goed idee als het me wordt verteld?
Ik heb het genoegen een aantal start-ups te helpen bij hun Marketing-, Communicatie- en PR- strategie, die vanuit ideologie en stevig vertrouwen de boer op gaan. En dat is nodig ook, want een start-up is vooral hard werken en doorzetten geblazen. Deb8able, the next big thing? Eén van de start-ups die ik help, is Deb8able. En juist die inspireerde me tot het schrijven van deze blog met de vraag of mensen een goed idee herkennen als ze erover horen. Ik vind het idee namelijk erg goed, maar de crowdfundingactie van initiator Peter de Witte is vorige maand helaas niet gelukt. Waar ligt dat aan? Een deel ervan zal liggen in het feit dat de meeste mensen visueel zijn ingesteld: zij moeten iets voor zich zien, willen zij het kunnen begrijpen. Het verklaart de almaar toenemende populariteit van videofilmpjes, tutorials, vlogs, animaties en de steile opkomst van apps als Periscope en Snapchat. Deb8able bestaat nu nog vooral in het hoofd van zijn bedenker, die gelukkig in zijn idee blijft geloven en enthousiast verder werkt aan zijn vinding die het internet tot een waarachtiger plaats zal maken.
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Archief
Februari 2019
|